HAPPY new year

2 Jan

Het nieuwe jaar is bij mij begonnen zoals bij velen: een heerlijke oudejaarsavond met mijn dierbaarsten, met prachtig vuurwerk en tranen van het lachen tijdens diverse potjes 30 Seconds. Vervolgens lekker uitslapen op zondag de eerste, soezend bij het Nieuwjaarsconcert en het schansspringen.

BAM. Maandag 2 januari. Niks geen gezelligheid meer, gewoon een dag als alle andere. Tijd om alles op te ruimen wat ik in de afgelopen feestweken heb laten liggen. Op de automatische piloot hang ik de was op. Handdoek, nog een handdoek, een T-shirtje, een paar sokken, nog een T-shirtje, twee strings. En of het karma is? Ineens zie ik het nieuwe jaar door een roze bril.

In mijn vorige blog schreef ik het al: ik doe niet aan goede voornemens. Ik jat hier even schaamteloos een citaat van mijn ‘collega’ Marcel van Driel: “goede voornemens zijn per definitie vrijblijvend. Je kunt ook gewoon besluiten iets te doen of te laten. Vanaf dat moment is het gewoon zo.”

Maar het afgelopen jaar is voor mij zo bizar verlopen, in positieve en negatieve zin, dat ik 1 januari 2012 toch aangrijp om mijn roze bril op te zetten. Weg met al die shit, al dat gedoe. Weg met de stress, het ‘moeten’, vervelende klussen, nare mensen, hufterigheid, consumentisme. Ik heb zin om dromen waar te maken en ambities te volgen. Youp van ’t Hek antwoordde het al op een vraag van een student in het programma College Tour, en zijn oudejaarsconference stond er bol van: Leef! Volg je hart, en als je iets doet wat je niet leuk vindt, doe het dan niet. Stop met zeiken.

Dus kijk goed om je heen wat je al hebt, en geniet ervan. Leen anders even mijn roze bril.

Happy new year!

5 Reacties to “HAPPY new year”

  1. elsbeth januari 2, 2012 bij 21:23 #

    ik ga proberen met je mee te doen qua roze bril en alles. mijn nieuwe (werk)motto’s: ‘het moet wel leuk blijven’ en ‘het moet wel wat opleveren’. oja, en ‘focus’.🙂

  2. Linda Commandeur januari 3, 2012 bij 13:25 #

    Wat een positieve energie Anne! Daar word ik blij van. Geniet van je roze bril, dat doe ik ook😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. De inspiratieberg « The Lost Marble - januari 3, 2012

    […] Ik vraag me juist af welke karaktereigenschappen ervoor zorgen dat ik doe zoals ik doe. Heb ik bepaalde trekken die al die bomen in mijn hoofd laten groeien en mijn focus soms een flinke schop geven? Als ik díe kan ontdekken, kan ik die eigenschappen in goede banen leiden en zelfs inzetten om ze in mijn voordeel te laten werken. Dan zijn ze me niet meer tot last. Een mooi streven volgens mijn rozebrilfilosofie. […]

  2. MARBLE » De inspiratieberg - februari 14, 2012

    […] Ik vraag me juist af welke karaktereigenschappen ervoor zorgen dat ik doe zoals ik doe. Heb ik bepaalde trekken die al die bomen in mijn hoofd laten groeien en mijn focus soms een flinke schop geven? Als ik díe kan ontdekken, kan ik die eigenschappen in goede banen leiden en zelfs inzetten om ze in mijn voordeel te laten werken. Dan zijn ze me niet meer tot last. Een mooi streven volgens mijn rozebrilfilosofie. […]

Geef een reactie

