The Wishlist

15 Mrt

Een nieuw geluid op The Lost Marble: Deuntjes-Dinsdag! Elke dinsdag goede muziek (naar mijn onbescheiden mening) in de etalage.

Zondagnamiddag, 4 juli 2010. Ik sta met vriendinnen N. en C. op het concertterrein in het Westerpark, wachtend totdat Anouk gaat beginnen met optreden. Ik ben dolblij dat ik deze kaartjes nog te pakken heb gekregen (via Twitter; long live social media), want ik wil haar dolgraag een keer live zien. Met een biertje in de zon bespreken we onze muzieksmaak en de concerten die ons zijn bijgebleven. Mijn eerste, bijvoorbeeld: Céline Dion in de net nieuw gebouwde Amsterdam ArenA. Met een vriendin die supergroot fan was, en die gezellig bij mij kwam logeren (aangezien ik praktisch naast het stadion woonde). Ik was behoorlijk onder de indruk van Dions stem, en bovendien was ik nog nooit bij zo’n groot event geweest. Overigens heb ik daarna nooit één cd gekocht van deze dame, maar dat terzijde. My heart did not go on, zeg maar.

Wensenlijst
Dan komt het gesprek op de artiesten die we boven aan onze wishlist hebben staan: wie zouden we ooit nog eens live willen zien? Michael Jackson roepen we bijna allemaal, maar ja, dat gaat niet meer. Stevie Wonder komt voorbij, en N. en ik roepen in koor: ‘Prince’! Maar ook Lenny Kravitz komt bij mij bovenaan.

Ik vertel N. en C. waarom Prince en Lenny Kravitz wat mij betreft met stip op één staan. Mijn twee all-time favourite nummers zijn Purple Rain en Let Love Rule. De intro van Purple Rain komt keer op keer weer zo hard bij me binnen dat ik niets anders kan doen dan gewoon zitten, luisteren en opgaan in de muziek. En Let Love Rule, met de zwoele stem van Lenny die ons allemaal oproept om lief te hebben, begeleid door steeds harder scheurende gitaren, bezorgt me een heerlijke energieboost.

8 maanden later…
Inmiddels is het dinsdagnamiddag 15 maart 2011, en heb ik in de tussentijd Prince maar liefst twee keer live gezien. En het waren twee onvergetelijke concerten: eerst in de openlucht tijdens Werchter Boutique, waarbij het precies ging regenen tijdens Purple Rain, en het ook precies weer ophield toen de laatste tonen na dik acht minuten wegstierven, en daarna in Gelredome. Ook daar werden we getrakteerd op een magistrale extended version van het nummer.

Lenny Kravitz heb ik nog niet live gezien, maar ik werd onlangs wel attent gemaakt op de website iConcerts, waar je verschillende concerten kunt bekijken en downloaden. Daar vond ik een optreden van Krevitz met Let Love Rule, waardoor ik gebiologeerd naar mijn computer bleef staren en uiteindelijk ‘HALLELUJA!’ -roepend uit mijn stoel sprong. Ik bad tot het universum dat ook hij dit jaar nog naar Nederland zou komen, maar helaas.

Dus deze Deuntjes-Dinsdag is ter inspiratie voor jullie allemaal, om toch ééns in je leven met een slaapzak voor je computer te gaan liggen en je zorgvuldig gespaarde centjes uit te geven aan dat ene droomconcert!

LADIES AND GENTLEMEN! The Lost Marble presents:
Voorprogramma: Prince met een fragment uit Purple Rain
Hoofdartiest: Lenny Kravitz op gitaar met Let Love Rule

*Lenny Kravitz komt deze zomer met zijn nieuwe album Black and White America, met daarop de single Come and Get It, die onlangs is uitgekomen.

 

2 Reacties to “The Wishlist”

  1. elsbeth maart 15, 2011 bij 15:56 #

    lenny kravitz heb ik een keer gezien in de Statenhal in Den Haag. Ik geloof dat ik een jaar of 18 was. Of ouder misschien wel. Ik heb echt enorm toffe foto’s gemaakt toen, die laat ik je wel een keer zien. (niet digitaal…). Hij had een t-shirt aan waar heel groot ‘jesus died for you’ op stond. dat schreeuwde hij ook de hele tijd. dat was wel een beetje een afknapper.
    Ik heb dit jaar Prince ook gezien. En daarmee was mijn rijtje van De Grote Drie compleet! 2 x michael. 1 x madonna. 1 x prince. En Janet Jackson ook meerdere keren gezien. Sheryl Crow stond altijd heel hoog op mn wishlist, heb ik paar jaar geleden op parkpop gezien. Verder staat Adele nu heel hoog maar die ga ik 8 april zien! Eigenlijk heb ik bijna geen wensen meer. Ook saai… ik ga maar eens een nieuw idool zoeken….

  2. Esther van der Wal maart 15, 2011 bij 15:58 #

    Ik wil nog steeds Matchbox Twenty live zien! Te gekke band, in de VS altijd veel groter geweest dan hier. Ze zouden een aantal jaren geleden naar Nederland komen, naar de allermooiste clubzaal zelfs (Paradiso!) en wij hadden de kaartjes al in huis. Toen werd de boel afgeblazen om veiligheidsredenen (iets met oorlog en Amerikanen) en het is nooit ingehaald. Ik wacht nog altijd op dat ene supergave concert van Rob Thomas en zijn mannen.

Geef een reactie

