Het is lente! Meet Suarez

8 Mrt

Een nieuw geluid op The Lost Marble: Deuntjes-Dinsdag! Elke dinsdag goede muziek (naar mijn onbescheiden mening) in de etalage.

De lente is begonnen. Buiten is het een graadje of tien, de zon sprankelt aan de knalblauwe lucht. Tijdens de lunch loop ik naar buiten, langs het water. Ik voel de warme stralen op mijn zwarte jas en ruik de lente, de narcissen, de frisse geur van nieuw leven.

Bij mijn lievelingsbankje aangekomen ga ik zitten, met mijn ogen dicht. Ik droom weg, met de zonnestralen als een dekentje over me heen. Mijn gedachten dwalen af naar de lange lentemiddagen die eraan komen, een beetje fris maar vol energie. En daarna naar de zwoele zomeravonden, in het gras van het park of aan een zinderend strand. Rosé, witbier, vrienden, geliefden. Onwillekeurig glimlach ik. De beelden zijn levendig, en heel zachtjes hoor ik muziek op de achtergrond. De melodieën duiken op uit de donkere kelders van mijn gedachten, waar maandenlang  een dikke laag sneeuw overheen heeft gelegen. De deuren gaan open, de intense Franse stemmen laten de sneeuw smelten. Het is Suarez. En ik hoor dat het lente is.

De nummers van Suarez zijn onder meer te beluisteren via Spotify.

Geef een reactie

