Sinterklaas zat te denken…

5 Dec

Tuuuut… tuuuut… tuuuut…

‘Hallo, u spreekt met Personal Assistance Piet, waar kan ik u mee van dienst zijn?’

‘Ja, hallo, u spreekt met Jan des Bouvrie. Ik kreeg een verzoekje van de Sint in mijn schoen om hem te bellen.’

‘Dat zeggen zo veel mensen, meneer De Bougie. Waar gaat het over?’

‘Des Bouvrie. Het gaat over ene mevrouw D. te Amsterdam.’

‘Aha, dan weet ik het al. Ik verbind u door, meneer De Buggy.’

[muzakje met lelijke synthesizers]

‘Hallo? Bent u daar, meneer De Bully?’

‘Hallo Sinterklaas, met Des Bouvrie. Ik moest u bellen in verband met ene mevrouw D.’

‘Ach ja, dat is waar. Fijn dat u even contact met me opneemt, meneer De Tubbie. Het gaat om het volgende. Ik heb het zo eens een jaartje aangezien, en uitgebreide aantekeningen in mijn grote boek gemaakt, en het is mijn Pieten en mijzelf opgevallen dat mevrouw D. graag iets aan haar huis zou willen laten doen, maar dat dit er om allerlei, voor ons raadselachtige, redenen maar niet van komt.’

‘Het is Des Bouvrie, Sinterklaas. Maar ik begrijp het. Wilt u dat ik advies geef?’

‘Inderdaad, meneer Boogiewoogie, we zouden graag wat interieuradvies van u krijgen. Ziet u, mevrouw D. is zelf vrij besluiteloos over het geheel, dus laat staan dat mijn Praxis Pieten er wijs uit worden.’

‘Nogmaals, het is Des Bouvrie. Ik kan u wel wat tips geven, Sint. En ik zou de Gamma Pieten inzetten voor deze klus.’

‘Dat stel ik zeer op prijs, meneer De Bami. Wat zijn de laatste trends op interieurgebied?’

‘Wit is het nieuwe naturel en naturel is het nieuwe wit, dat wordt het helemaal in 2011. Dus als u het huis van mevrouw D. de look and feel wilt geven van een vers gezette kop koffie, zou ik helemaal voor natureltinten gaan. En trouwens, het is Des Bouvrie.’

‘Maar meneer De Sloerie, u was toch van het adagium “alles moet wit”? Dat leek ons nu juist zo makkelijk. Wit schilderij, witte lamp, witte bank, witte chocoladeletter en klaar is Piet.’

‘Des-Bou-VRIE. Nee, daar ben ik helemaal vanaf gestapt. Nadat ik een paar nachten in een spierwitte cel had gezeten, was ik in één klap genezen. In 2011 ga ik terug naar mijn roots, terug naar de natuur. Da’s ook heel erg milieubewust, ziet u.’

‘Juist ja. Dus als ik u goed begrijp, meneer De Beauty, dan moeten we mevrouw D. een vers gezette kop koffie geven?’

‘Nee, Sinterklaas, zo letterlijk bedoelde ik het niet. Ik bedoel dat u mevrouw D. interieurdecoraties cadeau kunt doen die van naturelle en natuurlijke materialen zijn gemaakt. Zodat huize D. de look and feel van een vers gezette kop koffie krijgt. Gezelligheid. Hollandse knusheid. Met z’n allen voor de kachel. Dat werk. En het is Des Bouvrie. Des-Bou-vrie.’

‘Loek en f…? Nou, u zult het wel weten, meneer De Barbie. Kan ik mijn Praxis, eh, Gamma Pieten de kasteeltuin in sturen om natuurlijke materialen te sprokkelen? En kunt u er dan een mooi naturelle kop koffie van maken?’

‘Zucht. Des Bouvrie. En ja, laat uw assistent mijn assistent maar bellen, dan kom ik langs voor het knutselwerk. Maar vergeet u dan niet duidelijke interieurinstructies in het gedicht voor mevrouw D. te zetten? Want het houdt natuurlijk niet op met een houten lampenkap en een pitrieten schilderijlijst. Dan moet mevrouw D. deze nieuwe Des Bouvrie-lijn in het hele huis doorzetten.’

‘Maar meneer De Bonkie, weet u wel wat dat kost? Sint heeft het geld niet op zijn rug groeien…’

‘Nou, meneer Sintervaag, ten eerste heet ik Des Bouvrie, en ten tweede weet ik zeker dat u daar een creatieve oplossing voor zult vinden. U heeft vast wel een direct telefoonlijntje met de bobo’s van Nederland, die dit jaar stout zijn geweest en veel te veel bonussen hebben gekregen, en die u vast wel wat extra’s willen doen toekomen, om te voorkomen dat ze in de zak mee naar Spanje gaan.’

‘Nee, meneer De Big Booby, zo zit de Sint niet in elkaar. Deze bobo’s moeten met hun billen op de pepernoten zitten, daar helpt geen zakje geld aan. Maar dat is weer een ander verhaal. Ik bel Piet Krediet. Die woont hier niet, maar in een magnifieke villa in het Gooi. Hij heeft een lucratieve leningenbusiness, kan ik u vertellen.’

‘Goed, Sinterklaas, dat is dan geregeld. Het was prettig zaken met u doen. Ik vind wel dat u licht dement aan het worden bent. Voor de laatste maal, het is Des BOUVRIE, onthou dat nou eens een keer, ouwe pepernotenbakker.’

‘Insgelijks, meneer De Boefski. Van dat zakendoen dan hè, want ik vind u allerminst een pepernotenbakker. Mijn Personal Assistant Piet belt uw Personal Assistant Piet, zullen we maar zeggen. Dag hoor.

Tuuuttuuttuut….

Eén reactie to “Sinterklaas zat te denken…”

  1. Pauline december 6, 2010 bij 11:19 #

    hahaha, lachen! Hoop dat deze Sint mij volgend jaar heeft!!

Geef een reactie

