Sinterklaasstress: De Verlanglijst

11 Nov
Lieve Sint,

A list, a list! My kingdom for a list!
Ach, als ik het nu toch eens wist
Er is elk jaar zo veel te wensen
Aan de Sint en zijn pietenmensen
Maar juist die kick van de verrassing
Als ik heel hard bij mijn schoentje zing
Is het leukst aan ’t hele feest
“Ben jij dit jaar wel braaf geweest?”

Ja Sint, reuze, knik ik dan verwoed
En hoop dat hij iets in mijn schoentje doet
Zou het.. zou het… zou het heus?
Is mijn cadeau zo glorieus?

Maar goed, afijn, niettegenstaande
Al peinzend langs de opties gaande
Blijft er elk jaar tóch wat te wensen
Da’s soms ook handig voor bepaalde mensen
Die het even niet meer weten
Of hun klutsje zijn vergeten

Maar hoe je het ook draait of wendt
Ik voel mij met iets moois echt verwend
Een lijstje voor ’t gemak per mail
Of valt mij een échte verrassing ten deel…?

Goed, ik zeg hierbij dus plompverloren
Waarmee u mij nu kunt bekoren:

Een boek doet altijd goed bij mij
Dus ben ik in ’t geheel zo vrij
Een lijstje op te stellen met namen
Ze staan best gezellig zo tezamen:

Charles Elton – Mr Toppit (English please)
Bill Bryson – Shakespeare (English please)
Alison Light – Mrs Woolf and her servants
Margaret Atwood – Good Bones of Cat’s Eye

Corine bracht mij op een goed idee
In haar Kerstsfeer ga ik mee
Mooie prullen voor in de boom
Of een decoration for the home
Een kaars, een bal, een krans, een kleed
Het maakt mij echt niet uit, geen reet

Wat moet ik aan? Dagelijkse strijd
Zorgt voor flinke ochtendnijd
Het begint al bij de bips
Ik wil iets hips voor rond mijn hips!
Een boxer, hipster of een slip
Een string is ook leuk, bijvoorbeeld met stip
Maatje L maakt van mij geen heks
Ben ik mooi klaar voor de winterse s..!

Tot slot een reuze braaf cadeau
Want mijn tafel denkt “zozo”
“Krijg ik nou alweer dat roze kleedje?”
“Dat verveelt me als een neetje”
“Geef Anne een sjieke lap stof van de juiste maat”
“Een zoom heeft ze er zo zelf ingenaaid”
“150 bij 150 en klaar is Piet”
“En meer dan dat hoef ik niet!”

Dat was het dan, de koek is op
Het feestje wordt sowieso top!

Geef een reactie

